Olen pitkin kesää lukenut ja ihastellut muiden kesäloma löytöjä ja ostoksia, jotka useimmiten ovat olleet melko lankapainotteisia. No tänään olin vähän shoppailemassa äipän kanssa. Kävimme tutustumassa Turun uuten Lankabaariin, sieltä mukaan lähti tämä.

840929.jpg

Olen pitkään haaveillut omasta huovutusneulasta. Nyt lopultakin sain sen hankittua. Baarin omistaja oli erittäin mukava ja pääsinpä jopa kokeilemaan miten huovutus neulalla onnistuu. Sitten vaan ostamaan huvutusvillaa ja neula suihkimaan!

840938.jpg

Nämä ihanuudet lähtivät mukaan Piikkopirrasta. Ai onko minulla joka turkoosikausi menossa vai..? Katian Mississippista ajattelin tehdä tuoreelle kummipojalle jotain lämmikettä syksyksi. Kamena lanka taas on minulle uusi tuttavuus, en tiennytkään että se on huopuvaa. En voinut jättää tätä hyllylle odottamaan.

Tämän Kamenan suhteen tarvitsen teidän asiantuntevia neuvojanne arvoisat kanssaneulojat. Ideana olisi siis tehdä Kamenasta huovutetut lapaset? Mitenkä tämä kyseinen lanka oikein huovuttaessa käyttäytyy. Minkä kokoisilla puikoilla olette sitä yleensä neuloneet ja kuinka paljon tämä kutistuu huovutettaessa? Olen tosi huono tekemään mallitilkkuja ja kokeilemaan, yleensä opin aina kantapään kautta tällaiset asiat.

Mitäs muuta kutomisrintamalle kuuluu? No mikään ei ota valmistuakseen. Olen muutaman päivän metsästänyt valkoista Palmaa kaupoista, kun se ikävästi loppui kesken. Se tuntuu mystisesti kadonneen kauppojen hyllyiltä. Ehkäpä lopultakin aloitan lupaamani lapaset veljenpojalle. Toivottavasti jotain valmistuu pian..